FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 PORADNIKI Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
n3o
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: odległa galaktyka

PostWysłany: Pią 8:48, 01 Gru 2006 Powrót do góry

Light saber

Standardowy miecz świetlny
Styl niebieski - lekki, krótki i słaby
Najszybszy styl pojedynczego miecza, jego zaletą jest szybkość oraz całkiem niezłe speciale. Poza tym najlepiej blokuje strzały. Niestety wady znacznie utrudniają walkę niebieskim stylem - zwykłe ciosy mają krótki zasięg i zabierają śmiesznie mało HP, Kata wymusza stanie w miejscu a Lunge (zwany popularnie "hakiem") wymaga celności, jednocześnie wystawiając wojownika na kontratak.
Ciosy
Kata - Atak + Alternatywny Atak (standardowo oba przyciski myszy)
Lunge - Kucnięcie + Przód + Atak (standardowo [C] + [W] + lewy przycisk myszy)
Backstab - Atak + Tył (standardowo lewy przycisk myszy + [S], działa tylko kiedy mamy przeciwnika za plecami)
Stab - Turlanie w przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Dobicie przeciwnika - Przód + Atak (standardowo [W] + lewy przycisk myszy, działa kiedy przed nami leży przeciwnik)


Styl żółty - równowaga między szybkością a siłą
Idealny do wyprowadzania kontrataków ze względu na szybkość i niezłą siłę wymierzanych ciosów. Jego dwa speciale, Flip (zwany także "orzełkiem") oraz kata potrafią poważnie zranić przeciwnika jeśli się ich użyje w dobrym momencie. Wadą jest głównie nienajlepsza celność oraz tragiczna skuteczność w walce z dzierżącymi dwa lub jeden podwójny miecz.
Ciosy
Flip Attack - Przód + Skok + Atak (standardowo [W] + [Spacja] + lewy przycisk myszy)
Kata - Atak + Alternatywny Atak (standardowo oba przyciski myszy)

Backslash - Tył + Atak (standardowo lewy przycisk myszy + [S], większy zasięg cięcia niż w stylu niebieskim, działa tylko kiedy mamy przeciwnika za plecami)
Stab - Turlanie w przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Dobicie przeciwnika - Przód + Atak (standardowo [W] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy przed nami leży przeciwnik)


Styl czerwony - mocny ale powolny
Najsilniejszy styl w grze, naturalnie najwolniejszy. Posiada dwa ciosy specjalne - Jump attack (zwany DFA - Death From Above) potężny ale nieprzydatny ze względu na praktycznie zero możliwości trafienia poruszającego się przeciwnika oraz otwarcie możliwości kontrataku. Kata trzyma opinię całego stylu, jest wolna, obrażenia zadaje pod koniec ataku i zostawia atakującego otwartego na kontrataki. Nadaje się jedynie do miażdżenia używających dwóch lub jednego podwójnego miecza podczas używania kata.
Ciosy
Jump Attack - Przód + Skok + Atak (standardowo [W] + [Spacja] + lewy przycisk myszy, należy wcisnąć w tym samym momencie)
Kata - Atak + Alternatywny Atak (standardowo oba przyciski myszy)
Backslash - Tył + Atak (standardowo [S] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy mamy przeciwnika za plecami)
Stab - Turlanie w przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Dobicie przeciwnika - Przód + Atak (standardowo [W] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy przed nami leży przeciwnik)


Podwójny miecz świetlny
Styl żółty - szybki i nieograniczony
Nieogranczona ilość ciosów o całkiem wysokich obrażeniach nadaje się zarówno do koszenia odsłoniętych przeciwników jak i do niszczenia celów w trybie Siege. Dostać się pod tzw. "kosiarkę" oznacza śmierć, więc walcząc ze Staffem należy pamiętać o obronie. Jedyną jego wadą jest stosunkowo krótki zasięg zmuszający do podejścia. Try speciale - Jump attack (zwany "butterflyem") oraz Kata są szybkie, mocne i mają spory zasięg, co dodatkowo sprawia, że Staff doskonale sprawdza się w walce z wieloma przeciwnikami, natomiast stojący "wiatrak" sprawdza się przeciwn szarżującym lub unieruchomionym przeciwnikom. Po zmianie stylu walczymy stylem żółtym standardowego miecza z tą różnicą, że nie możemy używać ataków specjalnych.
Ciosy
Jump Attack - Przód + Skok + Atak (standardowo [W] + [Spacja] + lewy przycisk myszy)
Kata - Atak + Alternatywny Atak (standardowo oba przyciski myszy)
Crouch Attack - Kucanie + Przód + Atak (standardowo [C] + [W] + lewy przycisk myszy)
Backstab - Tył + Atak (standardowo [S] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy mamy przeciwnika za plecami)
Stab - Turlanie w przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Dobicie przeciwnika - Przód + Atak (standardowo [W] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy przed nami leży przeciwnik)


Dwa miecze świetlne
Styl żółty - szybki i nieograniczony
Tak jak w przypadku podwójnego miecza, dwa ostrza łączą ze sobą szybkość i nieograniczoną ilość kombinacji ciosów. Posiada dobry zasięg i zadaje dosyć wysokie obrażenia, dobrze blokują ciosy i strzały, jednak między poszczególnymi seriami pozostawiają nas bezbronnymi. Niewątpliwie dwa miecze wymagają dużej cierpliwości i szkolenia. Tak jak u staffa, posiadają trzy ataki specjalne - Skaczącym atakiem trudno trafić i zadać konkretne obrażenia, Kata oraz kucający atak doskonale nadają się do obrony i niszczenia celów w trybie Siege, jednak zostawiają nas otwartymi na ataki. Po zmianie stylu wyłączamy jeden miecz i walczymy niebieskim stylem z możliwością używania ataku Lunge.
Ciosy
Jump Attack - Przód + Skok + Atak (standardowo [W] + [Spacja] + lewy przycisk myszy)
Kata - Atak + Alternatywny Atak (standardowo oba przyciski myszy)
Crouch Attack - Kucanie + Przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Backslash - Tył + Atak (standardowo [S] + lewy przycisk myszy, potężniejszy od innych ciosów w tył, działa tylko kiedy mamy przeciwnika za plecami)
Stab - Turlanie w przód + Atak (standardowo [W] + [C] + lewy przycisk myszy)
Dobicie przeciwnika - Przód + Atak (standardowo [W] + lewy przycisk myszy, działa tylko kiedy przed nami leży przeciwnik)




Kombosy

A więc w tym dziale opisze coś bez czego nie wygramy żadnego duela na miecze... kombo Smile. Pomimo że bijatyki ala Mortal Kombat przyzwyczaiły nas do 100 kombo na jedną postać, w JO mamy wyjątkowo mało ich :> - po jednym na każdy tryb+ BS w każdym trybie (a może to nawet dobrze, bo pisać bym musiał więcej ;]). A więc napisze o kombo, jak się je robi, jak się broni przed nimi - w paru słowach "z czym to się je ;]" No to zaczynamy:

Czerwony tryb - mocny i wolny
A) ATAK
Kombo na czerwonym trybie potocznie nazywa się DfA(Death from Above) jest niewątpliwie najsilniejszym atakiem, ale nie ma tak łatwo na tym świecie i trafić rywala z tego jest troodno ;] Atak ze względów wiadomych się długo wykonuje i zazwyczaj wróg zdąża się zorientować co knujemy i wyprowadza kontratak :/ No ale przecież gra przez net to gra kto sprytniejszy i są sposoby by przechytrzyć wroga np. gdy widzimy, że wróg stale biega w jednym kierunku to z DfA skaczemy przed nim i on nawet się nie zorientuje a sam wpadnie pod atak; możemy ten atak stosować jako kontratak - ktoś ci robi kombo na żóltym trybie to ty odskok w tył i DfA w gościa i prawdopodnie po nim. Pozostaje jeszcze jedna sprawa: po tym ataku stoisz w bezruchu kilka sekund i w tym czasie (jak atak się nie uda) wróg może cie zabić więc uważaj z tym kombo używaj go rozsądnie w chwilach, gdy jesteś pewien, że trafisz:) (taki instynkt się nabywa z czasem)
B) OBRONA
Bronić przed tym atakiem jest się dużo łatwiej niż atakować Smile Potrzebny jest nam tu dobry reflex - gdy zauważymy, że ktoś robi te kombo, szykuje się do niego mamy troche czasu na kontratak lub ucieczke. Ucieczka - wiadomo, jakiś odskok; kontratak: gdy już nas wróg leci my zaczynamy atak na czerwonym odchodzimy kawałek, a potem podchodzimy z tym atakiem do wroga bezruchomego - wszystko to trwa zaledwie 2 sekundy a atak należy szybciej zacząć, bo on długo trwa i gdybyś zaczął atak po jego ataku by zdążył uciec. Jednak jest jeszcze sposób dla osób z refleksem szachisty Wink - odchodzimy w bok i gdy on leży atak z niebieskiego kombo, które opisze pózniej. Są jeszcze sposoby mniej skuteczne jak walenie na hama w leżacego ;] ale to mało zabiera lub odpowiedz kombem DfA/kombem FS (na żółtym trybie) co potrzebuje większej praktyki by trafić.
SPOSÓB WYKONANIA:
atak+skok do przodu (gdy już się kończy atak)

ŻÓŁTY TRYB - średnio silny i średnio szybki
A) ATAK
Kombo, które chyba najtrudniej opanować do perfekcji, ponieważ trudno wyczuć moment trafienia wroga. Kombo jest nazywane breakiem in the air ;] lub FS (Flipping Slash). Stosujcie go w bliskich starciach z wrogiem, ponieważ te kombo się wykonuje w miejscu i wroga oddalonego nawet nie muśnie. Po wykonianiu komba jakiś czas jesteśmy w bezruchu, więc również trzeba uważać na moment, w którym wykonujemy technikę. Podczas ataku musiemy nakierowac myszą w wroga, bo może on zmienić miejsce i mimo że był blisko nas nie dostenie z ataku.
B) OBRONA
Czasami w bezspośrednich bliskich straciach wróg używa tego ataku i wtedy trudno się wogule zorientować co się stało ;] Gdy widzimy, że wróg walczy już na żółtym trybie nałeży się spodziewać, że użyje on komba. Najlepszą metodą jest odskok w tył i DfA lub, gdy za późno się zorientujemy to kombo na niebieskim trybie.
SPOSÓB WYKONANIA:
Musimy mieć nakierowany celownik na wroga, z bliskiej odległości :skok+atak

NIEBIESKI TRYB - słaby, szybki
A) ATAK
Atak Uppercut Swing, który w Polsce nazywany jest poprostu kombo na niebieskim ;] jest atakiem dużo słabszym ale szybszym i nie zostajemy w bezruchu po nim. Stosujemy go głównie do kontrataku lub gdy przeciwnik krąży wokół nas to atakujemy go w lewą cześć ciała (nie ma tam miecza i się nie może ochronić). Jest to idealny atak, gdy wróg biegnie na nas machając na hama mieczem. Kombo jest proste więc nie wymaga dłuższego opisu ;]
B) OBRONA
No cóż trudno jest przed czymś takim ochronić szególnie, gdy jesteśmy po ataku i defend nie działa ;P. Krążąc wokół wroga on zapewne użyje tego kombo i jak nie trafi mamy chwile czasu by go plecy sieknąć i to chyba tyle Wink
SPOSÓB WYKONANIA::
kucnięcie+przód+atak; moja alternatywa: z shiftem(wyłanczamy bieg)+przód+kucnięcie+atak - w tym przypadku nie ma możliwości, że nasza postać zrobi takiego śmiesznego kucka i po kombie ;P

DODATEK SPECJALNY - BS
Backslash (BS) był postrachem w poprzednich wersjach JK2. Jednym takim atakiem mogliśmy wygrac walkę. Polega ona na (obojętnie jakim trybie) zaatakowaniu wroga, gdy on jest za naszymi plecami (tył+atak). W wersji 1.03 wszyscy grali pod ten atak i tak powstał moonwalking czyli chodzenie tyłem i atakowanie na hama byle BS wyszedł - uznane za największe lamerstwo. Doszło jeszcze kręcenie myszką podczas BS i wtedy ten atak był nie do obrony. Teraz w patchu 1.04 BSa osłabiono, zablokowało się kręcenie i jest mało używanym (zapomnianym ;P) ciosem




Broń i wyposażenie

Gwiezdny pirat, czyli czego używać, aby, zabić i nie zostać zabitym.

Wstęp

Każdy grający, choć, raz w grę Jedi Knight 2: Jedi Outcast, musiał zetknąć się z jakże urozmaiconym wyposażeniem jakie oferuje gra. Zacznijmy od tego że opanowanie wszystkich broń do perfekcji graniczy z cudem. Jedni będą dobrzy w celności i taktyce, inni zaś polubią totalną rozwałkę, ale to jest obecne przy każdej grze FPP/TPP. Zaawansowani gracze, znają potęgę miecza i mocy, a także potrafią wykorzystywać ich zależności. Początkującym zostaje podstawowe wyposażenie.

Miecz vs. Broń

Nieprawdą jest że nie mając dobrej broni, nie wygrasz z przeciwnikiem który dzierży miecz. Owszem, frontalny atak zwykłym Bryar Pistol na przeciwnika z mieczem, kończy się całkowitą klęską, jednak inne rodzaje broni mogą być o wiele efektywniejsze niż miecz. Jeszcze jedną bolesną prawdą jest to, że w bezpośrednim starciu broń vs. Miecz, nasze szanse równają się 0,0000 % (chyba ze z odległości około metra, użyjemy Granatu termicznego, ale co nam po, niepewnej zresztą, śmierci przeciwnika, kiedy my sami będziemy tylko pyłem).

Magia „Detonation Pack”

Te malutki zabaweczki są utrapieniem dla “Jedi”. Można sobie powiedzieć, ale cóż to, przecież można je zniszczyć zwykłym blasterem ? Owszem, ale czy w wirze walki masz na to czas ? Wątpliwe. Popularnie zwane „minami”, mogą przyklejać się wszystko (prócz przeciwnika). Pierwszy tryb reaguje na jakikolwiek ruch, poczym wybucha. Drugi tryb, to detonacja drogą radiową na naprawdę daleki zasięg. Takie techniczne ciekawostki macie w dziale z bronią. Tutaj zapoznasz się z ich używaniem.

Żelazne zasady korzystania z „Min”


Nigdy nie wyrzucaj wszystkich jak pole minowe, i nie czekaj na kogoś aby tam wszedł i wtedy je zdetonujesz. Gracze nie są ślepi (na ogół).
Miny nie nadają się do taktyki ofensywnej. Ich funkcja przyda ci się tylko w defensywie.
Ofensywnie możesz korzystać z nim gdy przeciwnik jest pod tobą i cię nie widzi.
Zawsze miej dobre, zapasowe uzbrojenie.
Jeżeli masz walczyć z przeciwnikiem z mieczem, sprowokuj go aby szedł za tobą i rozrzucaj miny co jakiś czas. Albo będzie cię gonił, i starał się ich unikać (co na pewno nie zawsze mu się uda), bądź, co prawdopodobniejsze, zacznie je niszczyć blasterem. Wtedy ty masz okazje do zadania mu ostatecznego ciosu.
Staraj się trzymać blisko „respa” Min. Nie wiele można ich unieść więc trzeba miecz zawsze blisko po następne.
Taka metoda jest trudna, nieciekawa i wydaje się nieosiągalna, co za tym idzie, nie efektywna. Jednak trochę ćwiczeń, np. z botami, po kilku dniach uczyni cię perfekcjonistą. Ja osobiście, potrafię zfragować do trzech przeciwników z mieczami i średnim poziomem Mocy, tylko za pomocą Min i blastera bądź kuszy.

Bryar Pistol, broń genialna czy bezużyteczna

Ileż to razy musieliśmy się męczyć z zwykłym blasterem aby kogoś zabić, kto w dodatku może używać Mocy Heal. Ileż razy trzeba było stosować ucieczkę nie mając innej broni jak Bryar Pistol. Jednak ta broń kryje w sobie prawdziwą potęgę. Jej skarbem jest zaleta drugiego trybu. Naładowanie broni na maksymalny poziom, i celne trafienie, może naprawdę przypiec komuś tyłek. Ta broń jest wręcz wymarzoną bronią defensywną dla „snajpera”. Broń ta, ogólnie jest tępiona, i oczywiście niedoceniana. Jest w tym trochę racji, ponieważ jej siła i szybkość strzelania, pozostawia dużo do życzenia. Jednak tak jak w przypadku Detonation Pack, trochę ćwiczenia nie zaszkodzi. Bryar Pistol w konfrontacji z „szermierzem”, jest całkowicie bezużyteczna.

Walka bez mieczy

Choć rzadko taka się odbywa, to jednak jest trochę serwerów które nie mają ustawionej możliwości korzystania z miecza. Walka na takim serwerze zupełnie zmienia swe taktyki i możliwości. Moc jest innym torem walki, więc często nie tyczy się walk daleko dystansowych. Najlepsza bronią jest oczywiście „rakietnica”. Jej nieporównywalna siła, plus możliwość nakierowania pocisku, tworzy z niej broń doskonałą. Drugą bronią, wielkim przeciwnikiem, a może i lepszym, jest Disruptor, zwyczajna „snajpa” o niewiarygodnej sile rażenia. Jedynym mankamentem broń, jest niemożliwość robienia zoomu (ogromnego zresztą) podczas jakiegokolwiek ruchu (bieganie itp.). Jednak to nie przeszkadza aż tak w graniu. Inna bronią niezbędna w graniu z przeciwnikami bez mieczy jest DE-11 Blaster Rifle.Wyposażenie każdego szturmowca. Broń na bliski kontakt jest wspaniała, w szczególności drugi tryb który wypluwa pociski niczym karabin. Siła rażenia nie jest zabójcza, ale wystarczająca aby zabić wroga nim ten zdoła zadać nam poważniejsze rany. Na dalszy dystans broń traci na użyteczności i lepiej skorzystać z innego rodzaju wyposażenia (jeżeli się takowe posiada). Jednak moim faworytem wśród broni zostaje Wookie Bowcaster . Broń która na singlu przydaje się aż tak bardzo, tutaj czyni cuda. Broń jest odpowiednia na mały, średni i nawet duży dystans. Jest celna, silna mieści dużo amunicji a drugi tryb, pozwalający nam na wystrzeleni aż pięciu pocisków, pozwala szarżować na niejednego wroga. Reszta broni jest dobra lecz ma spore minusy zależnie od sytuacji bądź mapy. Golan Arms FC-1 jest bronią dobrą, lecz bezużyteczną na większy dystans. Po za granatnikiem nie może zrobić zawile jeżeli wróg znajduje się daleko od nas. Destructive Electro-Magnetic Pulse 2 Gun, za tą magiczną nazwą kryje się najbardziej niedoceniana broń w grze. W grze na Singlu, używamy jej bardzo rzadko. W Multiplayrze, rzadko jest wykorzystywana, a szkoda. Siła wiązek energetycznych jakie imituje, potrafi przegonić wroga daleko stąd. Drugi tryb jest wręcz wskazany dla map gdzie łatwo można spaść np. Nar Shaada. Broń dość szybko “zjada” amunicję” ale jest naprawdę dobra. O granacie termicznym i laserowych „przyklejkach”, nie będę się wypowiadał. Brak mi słów gdy widzę tak źle odwzorowaną broń. Granat termiczny klasy C, zniszczył pałac Księcia Xizora, kiedy tu, robi wybuch mniejszy od kapiszonów „Korszarze”. Pułapki na laser są następna beznadzieją bronią. Wystarczy w nią strzelić aby się jej pozbyć. Poza tym niebezpieczna jest tylko siła wybuchu, a laser możemy przejść w dowolnej odległości (jeżeli jest taka możliwość). Ogólnie nie chodzi mi o to abyście zrezygnowali z niektórych typów broni, tylko abyście spróbowali w użyciu tych, na które nawet nie patrzycie.

Apteczki, baterie i inne duperele.

Podczas walki będziemy korzystać nie tylko z broni. W końcu własną tkankę skórną trzeba też czymś podratować. Pierwszą rzeczą z wyposażenia jest Bacta. Bez niej nie ma mowy o walce, w szczególności na miecze. Kiedy nie ma apteczek, a my mamy 4 hp, warto się uzdrowić choć do połowy. Łatwa w użyciu, można ją trzymać na później, a co najważniejsze, możemy mieć takich pięć przy sobie. Rzecz naprawdę warta polecenia. Swoją drogą wygląda ona jakby była podawana w formie napoju leczniczego... bezalkoholowego oczywiście. Apteczki nie są niczym nadzwyczajnym. Ot, podnosisz, i skacze ci życie. Normalka jak w większości gier Fpp. Noktowizor to bezużyteczny złom. Przydaje się tylko w jednym momencie na Singiel Player. Na Multi przydaje się tylko na ciemnych mapach (a takich w podstawowych nie ma). Armor w przenośnej wersji jest niezastąpiony. Bez tego ani rusz. Bez armora możemy sobie powiedzieć że już nie żyjemy. Seeker. To raczej zabawka niż broń. W wolnych chwilach można pobawić się w odbijanie strzałów. Poza tym nie ma większej roli. Sentry Gun. Bardzo przydatne kiedy mamy wroga na otwartej przestrzeni, pomocne w boju i nie tylko. Można ustawić tuż za zakrętem aby wywołało element zaskoczenia bądź zgonu. Przydatne cacko, a zarazem dość wytrzymałe. Shield Wall. Następna tandeta jak ich mało. W ogóle nie przydatna, tylko ładnie wygląda. Można zastosować tylko w małych pomieszczeniach. Zdziałać może trochę więcej z umiejętnym zastosowaniem pola siłowego z Sentry Gun. Binoculars. Po prostu lornetka. Niby niby nieprzydatna a jednak. Świetnie się sprawdza na mapie Nar Shaada do wypatrywania snajperów itp. Ogólnie raczej przydatna na Singlu, ale na Multi też zdaje egzamin.

W sumie wybór broni i przedmiotów jest duży, i może być zastosowany wedle wymagań. Jednak jedno jest pewne. Kiedy przeciwnik ma miecz, Moc na max. Poziom, 100% życia i pancerza, a ty zwykłego blastera, możemy naciskać „attack” aby szybciej się „zrispałnować” Very Happy Ta gra ma to do siebie, że trzeba mieć pewne umiejętności w posługiwaniu się mieczem jak i bronią, ponieważ mimo wszystko, obie te cechy mają pełne zastosowanie w grze. To tyle w temacie uzbrojenia i podstawowej techniki walki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin